sobota, 14 marca 2015

Gdzie jesteś Amando? - Dennis Lehane

O jakież to było zdziwienie, gdy pisząc notatkę o autorze dowiedziałam się, że właśnie przeczytałam czwartą część cyklu z Patrickiem Kenzie i Angelą Gennaro. Gdybym wiedziała o tym wcześniej, na pewno najpierw przeczytałabym trzy poprzednie części :-( Chyba jeszcze nigdy nie czytałam serii nie po kolei nawet jeśli, każda część to osobna historia. Tak już mam, że muszę po kolei!
Pocieszające jest to, że książka jest tak napisana, że nie odczuwa się jakichś braków nawet jeśli przeczyta się tylko czwartą część ;-)
"Gdzie jesteś Amando" to historia poszukiwań czteroletniej Anandy. Po przeczytaniu prologu byłam pewna, że porywaczką jest jakaś kobieta rozpaczliwie potrzebująca dziecka, nie spodziewałam się że książka będzie pełna zbirów, dealerów narkotykowych, policjantów, detektywów i akcji z bronią w ręku ;-) Zakończenie zaskakuje i daje do myślenia...

Dennis Lehane, Gdzie jesteś Amando,


DENNIS LEHANE  

Jest autorem bestsellerowych powieści kryminalnych i psychologicznych, wiele z nich zekranizowano, m.in. "Rzekę tajemnic","Wyspę tajemnic". Wraz z żoną Angie dzieli czas pomiędzy Boston i Gulf Coast na Florydzie. "Gdzie jesteś Anando?" to czwarta część cyklu z Patrickiem Kenzie i Angelą Gennaro w rolach głównych. W 2008 powieść sfilmował Ben Affleck, w filmie wystąpili między innymi Ed Harris i  Morgan Freeman.

OPIS Z KSIĄŻKI:
Znalezione obrazy dla zapytania gdzie jesteś amando film
"Czteroletnia Amanda McCready zniknęła bez śladu. Bostońska policja, dziennikarze, sąsiedzi i znajomi robią wszystko co w ich mocy, by znaleźć dziewczynkę - w wiadomościach bez przerwy podawane są komunikaty o jej zaginięciu, a całe miasto oblepiono plakatami z podobizną dziecka; wciąż nie wiadomo jednak, gdzie jest Amanda. Wreszcie w sprawę zostaną zaangażowani Patrick Kenzie i Angela Gennaro.
Wkrótce znika kolejne dziecko, a detektywi przeszukują mroczny świat bostońskich pedofilów, dealerów narkotykowych i podejrzanie się zachowujących policjantów. Będą musieli podjąć tragiczną decyzję, która może na zawsze zniszczyć ich relacje, zarówno zawodową i prywatną..."


CYTATY Z KSIĄŻKI:

"Kiedy się człowiek spotyka z miłością tak czystą, dzieje się z nim coś dziwnego. Czuje się jakiś mały, brzydki, zawstydzony, niegodny."

"Cisza śmierci ma w sobie element ostateczności; jest czymś, do czego musisz się przyzwyczaić. Ale do ciszy po zaginionym dziecku przyzwyczaić się nie chcesz, nie chcesz jej zaakceptować i dlatego ona na ciebie krzyczy.
Cisza zmarłych mówi: do widzenia.
Cisza zaginionego dziecka mówi: znajdź mnie".

EKRANIZACJE: 

Na podstawie powieści w 2007 roku powstał film "Gdzie jesteś Amando". w reżyserii Bena Afflecka. Rolę Patricka Kenzie zagrał Casey Affleck, a Angeli Gennaro - Michelle Monaghan.
Film oczywiście obejrzałam zaraz po przeczytaniu książki.






--------------------------------

Na koniec zapraszam na moje Urodzinowe CANDY :-)

 http://handmade-decoupage-pasja.blogspot.com/2015/03/urodzinowe-candy.html



2 komentarze:

  1. Uwielbiam książki tego autora, polecam wszystkim i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Film oglądałam dawno temu ale pamiętam, że zrobił na mnie ogromne wrażenie.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    Magda

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...