piątek, 12 grudnia 2014

Jak zrobić świeczkę? - DIY

Ostatnio pisałam, że zdradzę Wam czym się obecnie zajmuję w wolnych chwilach.
Więc, żeby nie być gołosłowną to przygotowałam dla Was szybki przepis jak wykonać świeczkę :-)
 Tak, tak ostatnio właśnie świeczki zajmują mój wolny czas. Czytam, oglądam, szperam w necie w poszukiwaniu rad, porad i złotych myśli związanych z wykonywaniem świeczek :-)


Na dworze coraz zimniej, wieczory są długie, więc jest to najodpowiedniejszy czas na palenie świec :-)
A ja jakoś tak mam, że lubię sobie utrudniać życie i zamiast iść do sklepu kupić świeczkę, to wolę ją sobie zrobić sama ;-) Taka już dziwna jestem i nic na to nie poradzę :-(
A jak to robię? Przepis poniżej.

JAK ZROBIĆ ŚWIECZKĘ?


POTRZEBNE MATERIAŁY:
- wosk - najlepiej naturalny np. sojowy, palmowy
- knot
- słoiczek albo inny pojemniczek
- suszone kwiaty, kawa, muszle - coś czym możemy ozdobić naszą świeczkę
- olejek eteryczny
- sznurek, koronkę, gwiazdki, materiały itp. - przeróżne ozdoby , którymi ozdobimy nasz słoiczek
- dwa rondelki - jeden na wosk drugi na wodę

KROK 1
Wosk rozpuszczamy w tzw. kąpieli wodnej. Rondelek z woskiem zanurzamy w drugim naczyniu z gotującą się wodą. Gdy wosk się rozpuści dodajemy kilka kropel olejku eterycznego. Rozpuszczony wosk wlewamy do słoiczka.

 KROK 2
Na środku świeczki umieszczamy knot. Patyczkami

Świeczka DYI
 
 KROK 3
Zanim wosk zastygnie wrzucamy do świeczki suszone kwiaty bądź inne ozdoby.

Jak zrobić świeczkę

  KROK 4
Na koniec dekorujemy słoiczek.
Ja ozdobiłam mój słoiczek sznurkiem i drewnianymi gwiazdkami z EKO-DECO.


A Wy robiliście kiedyś sami świeczki?
Podpowiedzcie mi, gdzie kupię fajne formy do robienia świec wolnostojących.
Bardzo podoba mi się prostopadłościan z zaokrąglonymi rogami, ale nigdzie nie mogę takiej znaleźć :-(

2 komentarze:

  1. Ciekawy kursik, a i świeczka prezentuje się bardzo świątecznie! dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny sposób,, bardzo chętnie go wypróbuję!
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...