poniedziałek, 11 listopada 2013

Tess Gerritsen "Chirurg"

 "Ból łączy dwoje ludzi o wiele silniej niż miłość czy nienawiść"
                                                                     Tess Gerritsen

Po ostatnim intensywnym miesiącu troszeczkę przystopowałam.
Odpoczywam :-) Słucham muzyki, spaceruję, bawię się z dziećmi...
Znalazłam nawet chwilę na czytanie :-)
Tak dawno tego nie robiłam, że prawie zapomniałam ile przyjemności mi to sprawia...

A co teraz czytam?...
Kuzynka poleciła mi nową autorkę Tess Gerritsen.
Muszę przyznać, że jak zwykle trafiła w mój gust.
Czytam właśnie książkę "Chirurg" i jestem zachwycona!!!
Jeśli ktoś lubi thrillery medyczne, to zdecydowanie polecam.


TESS GERRITSEN
Współczesna pisarka amerykańska, z zawodu lekarz internista. Po studiach praktykowała w Honolulu na Hawajach, wraz z mężem, także lekarzem. W 1987 opublikowała pierwszą powieść, romans z wątkiem kryminalnym, a potem kolejno osiem książek o podobnej tematyce. Kariera pisarska Gerritsen nabrała rozpędu w 1996, gdy ukazał się jej pierwszy thriller medyczny Dawca (prawa filmowe zakupił Paramount). Dzięki odniesionemu sukcesowi mogła zrezygnować z praktyki lekarskiej. Kolejno wyszły in. Nosiciel, Grawitacja (1 mln dolarów za prawa filmowe!), Grzesznik, Sobowtór, Autopsja, Klub Mefista, Ogród kości, Mumia i Dolina umarłych. Najnowsza powieść nosi tytuł The Silent Girl. Przekłady książek Gerritsen publikowane są w 20 językach i regularnie pojawiają się na listach bestselerów w USA i Europie. Stephen King uznał ją za najciekawszą autorkę thrillerów medycznych - "lepszą od Cooka, Palmera, a nawet Michaela Crichtona".

Opis z książki:
Niezwykle brutalny zabójca, nazywany przez media "Chirurgiem", zabija młode samotne kobiety, przeprowadzając na nich zabieg wycięcia macicy bez znieczulenia. Policja ustala, że podobna seria morderstw miała miejsce dwa lata wcześniej, a ich sprawca został zastrzelony przez doktor Catherine Cordell, piękną lekarkę zatrudnioną w bostońskim centrum medyczny - jedyną ofiarę, której udało się ujść z życiem. Catherine znowu czuje się zagrożona. Jej jedynym sprzymierzeńcem wydaje się detektyw prowadzący śledztwo. Czy obie sprawy i obu zabójców coś łączy?

3 komentarze:

  1. Może być fajna. Ja też dziś właśnie przypomniałam sobie co to relaks i dobra książka.
    Ale tu u Ciebie się pozmieniało, pozytywnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lecę właśnie 3 tom sagi Pieśń Lodu i Ognia :) Polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo, to jest ciekawe - nie lubię kryminałów, ale thriller medyczny z wycinaniem macic w tle jak najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...